Why is the rum gone?


Oh I remember the day, when I was so young and you so beautiful...


Dagen samhälle,
dagens ungdom,
dagens BARN!!

Vad ska det bli av oss egentligen? 

Generationer av hjärntvättade varelser som lever på konsumption och överflöd. Präglade, dag ut och dag in, med reklam där företag matar in en enda idé i vår lilla skrumpiga hjärna: "Konsumera Mera!" . 

Jag vågar nästan inte tänka mig vilken värld mina barn kommer tvingas att växa upp i, och vilken skrothög till planet och bråkdel till mänsklighet som jag kommer lämna åt dem. Nästan så att jag skulle vilja fly till djungeln eller djupt in till skogen när jag skaffar barn och uppfostra dem till "normala" människor som inte behöver tävla i märkeskapplöpningen...

Jag hoppas att mina barn blir kloka små varelser, så att de inte blir som jag.
Eller kanske lite som jag,
ganska mycket som jag skulle de kanske kunna få vara.
Men ändå bättre, då skulle jag vara nöjd och säker på att deras framtid kommer vara lysande och bra.

Och allt det här beror på en dokumänter vi såg idag under en av mina underbara (lägg märke till ironin) engelska lektioner! De ger mig seriöst ångest, inte bara för mina betyg men för resterande delen av mitt liv... 

Fast egentligen så skulle jag bli en perfekt hemmafru, på tal om barn osv. 
Då det mesta jag gör är att baka, laga mat, baka, sy och baka ännu mer. Så jag behöver någon som är villig att äta upp mina bakverk och sponsra ingredienserna.

Dröm sött
StandardToaster


Kommentarer

Lassie

Detta har hållit på i drygt 5år nu, småbarn som har de dyraste märkena och är "tvungna" att växa upp när de är 9år gamla, annars är de barnsliga...



Ang. Bakverken, where do i sign?!

07:44:36 / 2012-03-27

StandardToaster

Det är verkligen helt galet, som hysterin med iPhone tex. jag förstår verkligen inte grejen...

Visst det är skillnad, mellan ''en vanlig telefon'' och en iPhone då de just försöker göra allt ''eget'' och ''annorlunda än alla andra'' men still... Tänk på kläder tex. Lacoste, Dolce&Gabbana, HM och secondhand kläder, de har alla troligtvis blivit producerade i samma jekla fabrik i Kina men skillnaden är bara lappen som sys på i olika fabriker :P



Men vad kan man göra? Flytta till Nordkorea kanske...

22:39:05 / 2012-03-29 - http://standardtoaster.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu