I really fucked it up his time

"... Didn't I, my dear?
Didn't I my..."
- Mumford & Sons, Little Lion Man


Jag avskyr dagar när alla gammla minnen kommer och våldtar hjärnan utan någon förvarning...
Det blir bara jobbigt liksom och helt jävla onödigt, fast på ett sätt är det kanske viktigt.
För man ska ju kunna lära sig av sina misstag, vi bör kunna vårat förflutna för att
inte fela på samma sätt som vi gjort tidigare, lätt att säga jag vet...

Okej nu var jag lite väl negativ, alla minnen är ju inte dåliga, faktiskt så brukar det för det mesta vara ganska bra minnen (för mig i alla fall), men då längtar man bara tillbaka och blir ledsen anyway.
Fast det är säkert bara för att det är söndag och jag sitter ensam hemma...


Fan va deprimerande det här blev, så ska det ju inte alls vara!
Egentligen är jag ju faktiskt inget annat än ganska så glad och fylld med lycka, för jag har inga anledningar till att inte vara det (om man förbi ser skolan). Så nu fick jag lust att bara ta bort allt och skriva om det, fast jag varken orkar göra det eller vet vad jag annars skulle skriva så jag kör på det här.


För utom allt det där och om jag nu ska återgå till minnen och så vidare så tycker jag att det är otroligt drygt med människor som inte vågar prata med varandra. Det jag tänker på att folk brukar gå runt och bära på något gammalt gräl eller dylik och klagar om det till sina vänner / deras gemensama vänner istället för att ta upp det med personen i fråga (jag vet jag ska inte säga något för jag är själv väldigt feg när det gäller sådant, men jag kan i alla fall inse det och jobbar på det). 
Visst, man kan inte tvinga någon att prata med dig, det går faktiskt inte att göra, alltså krävs det att båda två ska vara kommunikationsvilliga. Men skulle inte världen vara mycket enklare om alla bara förklarade allt för varandra istället för att smyga runt problemen eller öppet ignorera/ undvika varandra?


Eller så är det bara jag som tycker det



Förövrigt så borde ni kolla in bandet som jag citerade, och låten också för den delen. Så ska jag försöka göra någonting vettigt!


Kram
StandardToaster


PS. Kolla även in WWF's hemsida, de har en superkul grej inför Earth Hour
där man kan utmana sina vänner, eller vem som helst, för en bättre värld ;)
Kanske det nästa inlägg kommer handla om, thihi ^^

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu