A little less conversation, a little more action please!

SÅ IRRITERNADE! 
Är det när man går runt en hel dag och vill lyssna på en gammal klassiker men när man väl har möjlighet så glömmer man bort vad det var för låt. Nästan lika irriternade som det är att inte kunna få in tråden i ögglan på nålen och pilla med det i över en kvart.
Ja, frustrerande och irriternade.... 
Och nej, jag har fortfarande inte kommit på vilken låt jag var sugen på så nu har jag lyssnat på allt möjligt för att kanske hitta den låten.

Men, musik är något underbart när vi nu ska prata om det. Det kan läka sårade själar, återuppliva gamla minnen, pigga upp, inspirera eller få bortglömda ärr att börja blöda. Så sjukt är det, hur mycket musik påverkar oss människor, eller i alla fall mig. Jag kan nästan tänka mig påstå att det skulle kunna användas som ett väldigt mäktigt vapen. Nu är det kanske bara jag som har sett det, men kommer ni ihåg Powerpuff pinglorna?! Det fanns ett avsnitt där tror jag, om inte min hjärna luras, där någon använde musik för att hypnotisera en massa folk och typ göra dem onda så att de agerar på det sättet som det gömda budskapet i låten säger åt dem. OCH DE BLEV HELT HJÄRNTVÄTTADE!!! 

Okej, nu ska ju jag då vara en duktig IB student och vara kritisk till allt jag ser, och självklart så baserar jag inte mina teorier på en tecknadserie för barn meeeeeeeeeeen, tänk om!
Vi kan ju faktiskt inte veta, eller jo visst det kanske vi kan, vi kan ju göra en massa forskning och basera våra resultat på resultaten men då blir ju allt så himla tråkigt.

Så släpp loss lite och låt dig själv leva lite i en verkligfantasi, för visst kan vi skilja på fantasi och verklighet men varför inte göra att lite roligare och mer spännande?
Varför kan vi inte bara låta vår fantasi flöda och leva i det?
Självklart inte alltid, inte hela tiden, men delvis, ibland angående vissa saker kan man ju alltid drömma.
Och försöka behålla i alla fall en liten mystik och magi i vår existens! 

Va konstigt det här inlägget blev...

Om det här vore en uppsats så skulle min lärare ha styckat mig i bitar då jag inte håller mig till samma idé utan byter riktning totalt medan jag skriver.

Men som tur är inte det här ett skolarbete
Och som tur är så är det bara min blogg
Där jag kan skriva vad jag vill och hur jag vill
Leva mitt liv, fast folk påstår att jag inte har något


Och med en information om otroligt dubbelbokade veckor framöver tänkte jag avsluta det här hektiska inlägget. Men även bara säga att, ifall det nu är någon som väntar på nya inlägg så kommer det troligtvis vara dåligt med det framöver då jag själv inte har tid att tänka över någonting annat än, skola och lajv. Vilket utesluter mina otroligt abitiösa frågeställningar och ideer, vilket slutar med att jag skriver ett lita meningslöst inlägg som det här ungefär :P


Glass i stora lass
önskar er i vårsolen
StandardToaster

Kommentarer

Anonym

Snopp :D D: :ppPpPppppPPppPppp

23:18:10 / 2012-03-29

StandardToaster

Hahaha, är det duuuu Siiiiiiimon??? xD

00:45:17 / 2012-03-30 - http://standardtoaster.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu