Om min summer ändå var endless...

Så, efter knappt tre veckors sommarlov har jag blivit smärtsamt medveten om hur fort tiden går och hur snabbt denna sommar kommer vara över. 
Faktum att jag även måste skriva IB's motsvarighet till pojektarbete (Extended Essay) under denna sommar, och har inte ens börjat med det plus glömt allt i Sverige, gör inte någonting alls lättare. Sen så fins det även en massa annat vi har fått hem att jobba med, verkligen SUPERKUL att ha ett kapitel att göra själv i fysik sådär på sommarlovet och ett berg med uppgifter i kemi. 

Jag kan verkligen inte förstå mig på IB's system längre, jag kan inte komma på varför det ser ut som det gör och vem i helvete har kommit på det. Dag efter dag frågar jag mig själv varför jag fortfarande inte har bytt och vad jag egentligen kommer att tjäna på den här utbildningen förutom dåliga betyg och nervsammanbrott... 

Fast samtidigt så härdar det säkert, någon, mig har det snarare gjort mer slapp och säknt mitt självförtroende mer än något annat tidigare. Jag önskar jag ska kunna titta tillbaka om några år och säga att "IB, det var ju en ganska bra utbildning som gav mig mycket, och jag hade så kul de åren, hoppas mina barn kommer vilja gå där"... Självklart är det till en viss del sant, utbildningen är inget annat än bred och ger mycket kunskap och de tre IB åren kommer nog vara de tre år jag säkerligen komma ihåg länge och väl, men det är inte tackvare själva utbildningen som snarare ger mig ständig olust till skolarbete utan snarare tackvare alla härliga människor som jag omges av dagligen numera. Oh, klaga klaga klaga 

Om jag ändå kunde ha en endless summer, då skulle jag kanske ha tid att bli klar med allt!

Nu ska jag sola! 
StandradToaster

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu