I'm no fucking superhero, but I can be your hero...

 
 
Om jag ändå hade kunnat se in i framtiden...
Hade livet varit något bättre då? Eller skulle det bara vara en otroligt jobbig och smärtsam gåva?

Jag vet inte jag har aldrig upplevt det, jag har aldrig riktigt heller funderat på det länge nog för att dra några vettiga slutsatser. Däremot skulle jag kunna tro att vår framtid är det vi gör den till på sätt och vis.
Nu säger jag inte att jag tror på karma, ödet eller sådant. Trots att jag måste medge att det är ganska lockande koncept och speciellt det sista som lämnar oss helt och hållet utan något behov utav göra någonting då det tydligen redan är förbestämt vad som händer och hur allt ska sluta.

Visst, jag säger inte att vi kan rå för saker och ting som händer med oss, ibland så är det ju trots allt vår tur som styr över det hela och vi själva, och så har ju vissa har mer tur än andra. Men samtidigt kan jag inte förbise att personer som uppskattar livet mer och som kan se världen från ett positivt perspektiv, har det lite bättre trots förutsättningar. Dessa människor kan oftast se det ljusa i situationens mörker och just därför tycker jag att de på något sätt har en bättre framtid eller kanske snarare lever ett bättre liv, och om inget annat lyckligare.

För visst är det otroligt mycket bättre att inse hur bra man har det istället för hur dåligt man har det? Om man nu gör det så måste man ju onekligen må mycket bättre än just de människor som inte ser de positiva aspekterna av deras vardag. Jag beundrar sådana positivttänkande och glada människor, för jag själv är ju självklart inte av den sorten, på något sätt så ser jag automatiskt alla fel och brister, men jag försöker så gott jag kan att istället lägga märke till det positiva. Fast å andra sidan så skulle ju världen vara otroligt tråkig om inte alla var olika och oliktänkande, som tur är så kan människor som jag omges av positiva människor som drar upp oss och visar skönheten och lyckan som finns runt oss hela tiden. Det är dessa människor jag tackar och ser upp till på ett helt annat sätt. 
 
Ett såndär lite annorlunda inlägg idag.

 
Med kärlek och värme 
StandardToaster
 
 
PS. Jag hatar min nuvarande smartphone, jag förstår inte vad den håller på med, jag vill slänga den i väggen jag önskar att den skulle förintas i Mordors mörka hålor!!! Så jag bytte ut den mot en nokia 3310, fuck yeah! 

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu