Din krukväxt, växer i en kruka...





Jag är trött, död, sliten
Jag är arg och väderbiten...

Fast mest är jag nog bara sprallig och glad och vill bara sjunga tralla lala laa!

Så just därför sitter jag på mitt mysiga inneboende-rum och smuttar på lite té medan jag funderar över hur mycket jag borde ha läst på inför psykologiprovet. Men va fan, det löser sig, det gör ju det alltid :D



I annat fall så är det väldigt intressant med partiska tidningar, vilket man ser överallt. Det finns ju inte direkt en tidigning som skriver objektivt om allt, det är alltid något som färgas av deras åsiker. Nej, förresten, det finns nog inte heller en tidning som skriver objektivt om något om jag nu tänker efter. Det är ju alltid så att en artikel färgas, mer eller mindre, av journalistens (ev. tidningens) åsikter angående det den berör, och så sitter vi här och hjärntvättas, beroende på hur starka och vilka åsikter vi har haft tidigare, varje dag... ?
Nej men det absolut värsta med tidningar är mängden papper som går åt!! Det är verkligen helt sjukt! Mitt hjärta brast idag när jag såg de ofantliga rullarna med papper på NWTs (lokaltidning i Värmland) lager och hörde att de inte använder sig av återvinningsbart papper "för vi tycker att det är av för dålig kvalité" så brast mitt miljövänliga hjärta i bitar...! JAG MENAR VA FAAAAN!?!?!?! Hur tänker de egentligen?! Okej, okej, jag förstår, men fortfarande! Nej jag ska sluta köpa NWT i alla fall nu vet jag det, hoppas att deras läsarantal sjuker 100% fortare för varje år som går och att de får fula vårtor på händerna!
För jag förstår inte varför man inte ska använda miljövänligt papper när man nu kan, och när det är så sjukt mycket papper som går åt i produktionen...!

För tillfället har jag alltså ett väldigt dåligt samvete över att jag har köpt så många tidningar och över att jag inte har insett det självklara tidigare... MEN (!) idag har jag ändrat min åsikt om att älska papperstidningar och känslan av att kunna bläddra i en till att tidningar på internet är så mycket bättre och behändigare och jag tänker lära mig själv att älska dem!


Förövrigt, bara om ni ville veta, så är det otroligt jobbigt att skriva halva inlägget och sen råka markera det och ta bort allt så att man måste skriva om allt man har skrivit, mhm ouh så mysigt det är! Prova själva vetjag!



Och du har damer!
StandardToaster



Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu