Make love, a lot of love



Någonting som jag alltid har varit och aldrig kommer bli av med, troligtvis, är att jag är ganska blyg...
Till en början i alla fall, sen spårar det ur :)

Nej men jag brukar inte vara den som först tar kontakt med alla och jag tycker egentligen att det kan vara väldigt obehagligt när jag sätts i en grupp av människor som jag inte tycker om, hur konstigt det än låter och hur mycket folk än kommer påstå att jag gillar vara i centrum, så är det faktiskt så ändå.

Varför då?

Jo jag tror att det har någonting att göra med att jag faktiskt från början antar att folk ogillar mig eller kommer ogilla mig. Jag antar att jag är en sån människa som de flesta anser vara jävligt jobbig och irriternade. Det blir liksom alltid så mycket lättare då, för man blir inte besviken om de verkligen ogillar dig. Då kan man bara gå därifrån och känna sig nöjd för man visste det redan, det blir ett skydd från att bli ledsen. Och sen blir det bara en trevlig överraskning om det visar sig att någon faktiskt gillar dig, så det är väl bara possitivt...


På tal om människor så har jag upptäckt en väldigt jobbig trend som sprider sig som pesten på min skola. 
Att inte kunna gå ordentligt verkar vara en väldigt stor plåga bland ungdomar har jag märkt, och nu syftar jag inte på bebisar, folk med handikapp eller människor som av andra skäl inte kan gå ordentligt. Nej, de jag syftar på är folk som går mitt i korridoren (!) och gör allt möjlig för att man inte ska kunna gå förbi... Ja, jag vet inte riktigt hur de lyckas, jag vet inte heller om det är så att deras föräldrar inte lärt dem normalt hyfs eller om de bara ignorerar en när man går där och skriker : "Hallå!!" "Ursäkta, kan jag få komma förbi?!" "Förlåt, kan du bara flytta på dig?"...

Dagens ungdom alltså, jag blir så besviken...
Vi borde älska varandra mer och jag borde sluta hacka på ordinary stuff :3


Make love not war
StandardToaster

Kommentarer

En observatör

Är den tillbaka igen? Ett knep, när någon går på det sättet, börja cirkla omkring personen tills de frågar vad du håller på med. Svara då: "Ja världens mittpunkt har ju en rätt kraftig dragningskraft"

23:21:13 / 2012-01-16



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu