Apelsin juice är gott!



Så nu efter ett par hektiska dagar fann jag mig tid att gå in och yttra mina tankar på bloggen, mest för avslappningens skull, så att min hjärna kan få andas lite mellan engelska, psykologi och matte... Typ
Men choklad är ju gott!

Och abortmotståndare är knepiga människor...
Ja, men seriöst, jag förstår att alla ska ha en egen mening och så vidare, men hur kan man tycka att abort är fel?!
Vad är grejen, jag förstår verkligen inte. Det är ju nästan som att önska sig en diktatur och att vi inte ska ha en frivilja, utan att någon random ska bestämma så högt personliga saker som ha en unge eller inte! Flytta till Nordkorea (där det förhoppningsvis kommer blir lite bättre nu när det är en IB-student som styr... eller?) för helvete, men tvinga varken mig eller någon annan som inte känner för att ha en unge att ha den! Inte för att jag är gravid och så, men om jag skulle varit så skulle jag knappast lyssna på någon annan när det skulle komma till att bestämma om jag skulle behålla barnet eller inte, och jag skulle absolut inte vilja att någon nu hade tagit det beslutet åt mig!

Nej alltså jag kan verkligen inte förstår det, vill man göra en abort så betyder det troligtvis att man inte känner att man skulle klara av rollen som förälder och obviously ska inte folk som inte klarar av att ha barn ha barn (bland annat p.g.a att det finns redan förmycket sådana föräldrar), eller är det bara jag som tycker det?

Okej, visst man skulle ju kunna vara lite planerande och inte ha sex utan kondom/preventiv medel istället för att få en oönskad graviditet och göra en abort. Det tycker jag absolut att man ska förespråka för folk knullar alldeles för hejvilt utan att tänka på konsekvenser, det jag vill säga är inte att man inte ska knulla hejvilt men en kondom eller någon annan form av skydd skadar faktiskt inte, jag vet tro mig... Men har det hänt så har det hänt och då måste man ju ändå få bestämma själv över sin egen framtid och främst över sin kropp!




Ja, jag låter bitter och jag är ganska bitter, eller snarare arg.
Fast egentligen väldigt glad, så det jämnar ut sig!
Nu ska jag dricka té :3

Varma kramar
StandardToaster

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu