UKM!

Kolla min fina namnskylt, det står Kram Crew, så ni inte missar det ;)


Oh, my dear! Nu har jag äntligen varit med på årets första, lokala UKM-festival i Karlstad alltså! 
OCH DET VAR AWESOME :DDD

Jag ÄLSKAR UKM! Det är det jag lever för under vårterminen, det jag längtar till, det jag andas! 
Jag älskar alla människor, artister, arrangörer, konferancierer och funkisar! Det är verkligen ALLTID härligt och glatt! Och man bli på så sjukt bra humör, det är verkligen som en lyckospruta efter varje gång och man känner sig pepp och taggad på resterande tiden :D 

Självklart så var jag funkis, som jag förövrigt alltid är, och sprang runt på olika stationer med min mysplopp till vän, Linnéa, som var söt, gullig och lagom slö. Sen så hängde jag ju självklart med en massa annat trevligt folk som var där och KRAMADES i massor!! Med allt, och ALLA :D

Det är verkligen skönt när jag sitter här och ler medan jag minns dagen som har varit, speciellt när vi dansade macarena och kramades, det var nog de stora höjdpunkterna på dagen. 

Till er alla nu som inte har en blekaste aning om vad UKM är för någonting så står det för det första för: Ung Kultur Möts, och är en sorts "festival" kan nästan säga, där unga människor mellan 13-20 år kan uppträda och göra sin röst hörd. Man kan ställa ut konst men även uppträda med en akt på scenen, vilket kan praktiskt taget vara Vad Som Helst, då det vanligtvis bara är fantasin som hindrar dig. Om man nu, så som jag, inte känner sig speciellt pepp på att uppträda och tycker inte direkt att man har någon bedårande talang som man vill visa upp, då kan man ställa upp med att vara funkis eller arrangör, enligt mig är det en av de roligaste sakerna man kan hitta på under UKM för man får träffa en mängd olika, roliga och trevliga personer som lyser upp varaden, man får vara med och bygga upp något stort och kul (som man sedan kan titta tillbaka på och känna sig stolt över) och sen så får man vara med i den otroligt sköna stämmningen som alltid blir under UKM :) 
Om ni nu känner att ni vill läsa mer så kan ni gå in på UKM's hemsida och surfa runt lite ;)



Så för en gångs skull får ni ett possitivt inlägg utan "bitterfitta"-inslag, så där för omväxlingensskull :D 


Kram!!
StandardToaster



Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu