I'm not gonna sleep today! Maybe I'm just gonna stay... awake!



Idag ville jag slänga mitt mobila bredband i väggen... Bara så ni vet...! 
Det vägrade att fungera, tills nu(!) men efter ett par koppar té, Carla Bruni och lite mysigt psykologi pluggande löste allt sig... Alltså sådär random bara... Jag vet att det här är sjukt ointressant, men det är väl antagligen allt annat jag skriver också? 


Under tiden jag har varit på IB så har tortyr fått en helt annan betydelse, men även ordet "liv"... Det är så sjukt hur mycket man lär sig att uppskatta någonting, som alltid var så självklart att man har, när det försvinner.
Fast världen är liten och folk klarar sig utan ett liv världen runt, dessa människor kallas för engagerade IB studenter, och även om jag inte är en av de som kan få äran att ha "engagerade" (vilket betyder att jag inte kommer uppnå mitt drömmål om 35 poäng) innan "IB studenter" så har även jag väldigt mycket mindre fritid än vad jag kan leva med... Just därför tar jag mig friheten att göra fritid av pluggtid, som nu tex.
Det kan ju vara en av de anledningarna till varför ordet tortyr är numera lika med psykologi, i min hjärna, och när någon råkar nämna "study", "level of analysis", "command term", "cognitive" eller något annat psykologilänkat ord så börjar jag drömma mardrömmar och hallucinera min lärare som springer efter mig och skriker studies som jag inte ännu har lärt mig.


Okej då så illa är det inte...
...än...

Men nog med detta, ingen vill läsa om mina i-landsproblem!

Något som däremot är ganska populärt just nu är SOPA/PIPA/ACTA-frågan angående vilken jag har en väldig stark åsik, som troligtvis de flesta av er.
Jag tycker nämligen just enbart såhär:
Jag trodde att jag levde i en demokrati men jag hade visst fel, det är tydligen fortfarande diktatur!
Vissa saker, sköts självklart fortfarande utan att vi, vanliga grå människor har någon påverkan. Men det är inget jag tänker acceptera, jag är ARG, jag är speedad på bra musik och jävligt ARG!
SO FUCK EVERYTHING!
CUZ U ARE FUCKED!
Speciella hälsningar till ACTA, F U!


Tycker att det här (markera att det här är något jag har skrivit tidigare... mitt i natten någon dag) avspeglar min åsikt ganska bra och att jag inte är alldeles för hård där... Vill ju inte såra någon, eller?

Nej nu ska jag fylla mitt minne med ännu mer onödiga studier!

Ha det varmt!
StandardToaster



Kommentarer

Fabbe

Håller med om psykologigrejen, Det blir nog det första jag eldar upp efter exams och jag kommer inte bty mig ifall någon (Janse/du/Sara...) klagar på växthusgaser och shit.



Sen ifall du harar Acta som alla vettiga människor så kan du komma förbi torget klockan 12 på Lördag, jag tror det ska vara en demonstration (det finns i alla fall ett event på facebook vad nu det spelar för roll irl) :)

22:22:51 / 2012-02-02

StandardToaster

Du, det här kan du fan får bränna upp hur många gånger du vill, jag kan tom låna ut min öppna spis om du behöver så kan vi grilla marshmallows och känna en ljuv kännsla av varma marshmallows i munnen...



Annars så på tal om demonstrationen så är jag med på eventet, dock har jag ett möte som är precis samtidigt I SUNNE :s Meeeen, jag tror nog att jag ska fixa att flytta på det, var gör man inte för att få vara lite politiskt aktiv! :D

22:28:01 / 2012-02-02 - http://standardtoaster.blogg.se/

Fabbe

Jag har en idé :D vad sägs om att vi sammlar ihop alla som pluggat psykologi och har en enda stor majbrasa och grillar korv/marshmalows och har allmänt mysigt :D

22:39:43 / 2012-02-02



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu