I mitt nästa liv kanske det kommer gå bättre




Blod, krig och död... för att inte glömma bråk! 
Så vad var det jag sa?!


Det här är riktigt illa, jag menar allvar, på senaste tiden börjar jag upptäcka att jag skriver sämre och sämre )tänkte skriva värre och värre!!) på svenska. Jag börjar skriva som en "blatte" som vi säger i min klass (no fence vi är alla typ invandrare, det är mest possitivt också). 
Jag kan knappt stava rätt till någonting, skriver fel ord (men/med tex) mitt i en mening, är osäker på formuleringar och slänger om bokstäverna totalt typ, hela tiden!! 
Så jag börjar ju undra, varför har denna åkomma drabbat mig? Är det kanske så att jag umgås för mycket med folk som faktiskt inte kan stava? Är det ett straff för att jag har gjort narr av människor som skriver som om de vore tre fast de är minst 19? Eller är det bara så att jag är för stressad och slarvig när jag skriver?

Alla de här förslagen är potenciellt korrekta, det kan ju till och med vara en blandning av allt det här tillsammans... 
Vem vet... 

Förövrigt så är jag otroligt ARG och FRUSTRERAD (caps och fet stil, nu är det fan seriöst!) över vad som händer runt omkring i Europa. I Tyskland så är CDU(ledande partiet) "misstänksamma" mot en kampanj där muslimer vill dela ut 25 miljoner exemplar Koran, så att folk faktiskt läser det de ständigt klagar på utan att ha någon vetskap om det! Alltså WTF(?!) varför är ingen "misstänksam" när Jehovas delar ut sina biblar? Huh?? Vad är det för fel på Koranen nu? Om de vill dela ut den så VARFÖR INTE? Det är väl deras rättighet precis som alla andra organisationer och religiösa samfund får dela ut flygblad och sina heliga skrifter... Nej, usch jag blir som en tickande bomb... 
Speciellt med tanke på Frankrike också, där de ger böter till kvinnor i heltäckande slöjor, som jag förövrigt har en ganska blandad åsikt om för det är en ganska tvetydlig fråga, och är allmänt negativa mot de flesta muslimer för att det hände att EN extremistisk terrorist mördade folk, jo ja det var hemskt men det är ingen anledning till att dra alla över en kam!! 


Jag förstår inte varför folk inte lär sig och måste vara så sjukt envisa. Varför kan vi inte alla bara förstå att det finns folk till allt, överallt, men det är inget anledning till att generalisera. Kan vi inte bara acceptera alla som de är? Visst kan man ha fördommar, det har vi alla även jag, men vi behöver inte gå så lång så att vi diskriminerar människor på grund av dessa fördommar... 

Jag säger bara gul, svart, röd, grön, blå, brun, vit det spelar ingen roll
Muslim, kristen, jehovas, pastafarian, buddist, ateist det spelar ingen roll
Alla är vi ju ändå människor, precis lika mycket värda 



På tal om det, tänkte bara inflika att jag har haft min första "körlektion" och jag körde runt heeelt själv ^^
(okej det var på en gräsmattsparkering, bara på första växel och jag åkte runt och lärde mig bara att starta, but still!!)


Kram 
StandardToaster


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu