Hold on to what you believed, in the light, when the darkness has robbed you of all your sight...



Förlåt, det här är inget jag kan ändra på.
Det är ingenting jag kan göra någonting åt.
Men jag har en mystisk hat-kärlek mot våren.

Ärligt talat så vill jag rent utav säga att våren SUGER och kan ta sig och dra någonstans...
Samtidigt som jag inte alls kan göra det då jag ÄLSKAR alla blomstrande blommor och sprakande färger...
På ett sätt är våren underbar, men samtidigt ett helvete.

Till skillnad från alla andra verkar jag vara en utav de få som inte kan se något som helst romantiskt i våren; djuren knullar, människor får någon animalisk hormonspruta och verkar bli allmänt kåta, vädret verkar lida av delad personlighet och runtomkring oss är det krig, uppror och död.
Och hur jag än försöker, så kan jag inte se någon som helst romantisk detalj i detta... Ja, kanske förutom om man tycker om att se ekorrar sätta på varandra i skogen, då möjligtvis kan man hitta någon njutning i denna geggiga och ombyttbara årstid.
För, helt seriöst, när senast hörde Ni någon possitiv nyhet under våren?!
Det enda jag verkar se just nu är; skolskjutningar, läxorläxorläxor, katastrofer, protester och par som våldgästar min åsyn med gulli-gullande och hångel (ja, jag är bitter idag, bitter som satan). Man kan ju för fan inte ens njuta av vädret då det för en gångsskull är varmt, så blir det helt plötsligt bara poff och jävligt, rövskakandekallt, igen.
Nej, våren är ganska värdelös, ganska så onödig, mest deprimerande och det enda possitiva är väl att solen ÄNTLIGEN har kommit på att den ska komma fram, och att alla börjar klä sig någorlunda färgglatt så att man inte känner sig som om man är på en begravning, varje dag.

Nu ska jag sluta vara bitter, för det räcker för idag, jag har fått ur mig det jag ville säga känner jag, så nu kan ni gå och se på någon söt film som får er helt varma inuti, i stället för att läsa det här. Ni kan få en fin bild också, tagen på sommaren(!).






Tack och hej!
StandardToaster

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu