Fars dag!

Hej alla trevliga människor som läser min blogg (läs: jag själv och typ en random)!
Idag är det fars dag... I Sverige, så jag vägrar att ringa min pappa och gratta honom för det har jag ju redan gjort i juni, så det känns lite sådär "unfair" att han ska få fira två gånger per år. Jag kan inte se till så att han blir bortskämd om ni förstår.


Det blev ju lite sådär förvirrande när jag sitter här och upptäcker att det är flera olika datum som man firar "den internationella fars dag". Ehh, är det inte meningen att det ska vara en och samma dag överallt i världen?
Svaret som ni kanske redan förstår är: Nej, alla firar när dom vill (vilket jag har lärt mig av wikipedia), men de flesta länder någon gång under juni... 
Så för att bli lite allmänbildade kan ni ju själva titta in på wiki: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fars_dag

Så gratta er far idag eller någon annan fars dag om ni vill!
Kram
StandardToaster

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu