Facebook

Jag är så sjukt trött på det, trött på ALLT som har med facebook att göra ! Den hemska, fritidsutsugande hemsidan gör att jag får kvälningar. För jag bryr mig verkligen inte om vad alla jävla människor gör var och varannan minut, men mitt hjärta är inte tillräckligt kallt för att jag ska blockera någon eller ta bort som vän. Nej, jag orkar helt enkelt inte med den skiten som tvingar på en massa saker och skapar rentav ett beroende att gå in på det, MEN jag kan inte ta bort det för tänk ack hur mycket av mitt kontaktnät och allt annat försvinner och hur mycket snabbare och smidigare allt är om man har facebook...

Låt oss ta här om dan t.ex, jag hade gjort ett löfte till mig själv om att inte gå in på facebook under hela julen (vilket enligt mig innefattar hela den tiden jag är i Polen och sedan + nyår) och jag tänkte absolut hålla det. Jag lyckades med det väldigt bra, jag vill/e inte ens se den förbannade hemsidan tills idag då jag praktiskt taget måste använda den. Varför? Jo, jag ska ha en lite myskväll hemma hos mig med mina vänner, och eftersom sms mellan Polen och Sverige skulle kosta mig en förmögenhet om jag ville skicka ut allt nödvändig info (så som tågtider, mat osv.) så är jag nästintill tvingad att använda facebook, skapa ett event och sätta upp all information där.
Självklart är det väldigt mycket smidigare än något annat och främst mycket billigare och så får ju alla samma information och jag vet vem som kommer komma på ett ungefär, men jag känner fortfarande någon besk smak i munnen av att jag har behövt använda facebook. Att jag själv har satt mig i en situation där jag är praktiskt taget beroende av att använda det. Jag tror nog jag är mest arg över hur smart utvecklat det är :P


Ah, life is life eller vad säger man?
Jag kanske borde sluta att vara upprörd över småsaker


Kram och Gott Nytt År
StandardToaster

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu