I can go until I blow up!


"Så skrik ut, sluta viska
Väljer hur du vill leva så sluta spring under piskan
Man stressar genom livet, rädd för saker å missa
Vi har ingenting att pricka av på nån lista"
-Kapten Röd



... ni hör mig skrika, för jag kommer aldrig viska


Lördag, är en bra dag, fast vanligtvis brukar lördagar bara gå fortare än man vill att de ska. Tiden bara flyger lika fort som myggor samlas på sommaren och så vips så har man inte gjort någonting alls på hela dagen.
Fast det är kanske så vissa dagar ska vara, att man inte ska göra någonting, typ.
Speciellt om dagen innan har varit... lång

Men nu ska vi inte prata om det, eller jag skulle ju faktiskt kunna skriva om det men tyvärr tror jag inte det skulle vara speciellt intressant, fast det kanske inget jag skrivet är, vad vet jag det är ju inte jag som brukar läsa mina inlägg, höhö.


Nej men alltså seriöst, facebook och medlidandet på facebook, är inte det ganska patetiskt?
Jag förstår inte riktigt vad folk vill visa med det eller vad de vill ska hända. För det är ganska sjukt att tro på att eftersom du "delar" en video till dina vänner så kommer det på något sätt förändra situationen för de människor som är utsatta...

Så varför göra det?
Alltså okej, jag förstår, det är bra om det uppmärksammas och om människor öppnar ögonen på vad som händer runt om i världen, men SERIÖST!
Vill du hjälpa till så GÖR något VETTIGT, typ gå med i Amnesty eller börja jobba som volontär för en av de organisationer som faktiskt sysslar med att hjälpa människor på riktigt och inte enbart "postar" videos på facebook och tror att de har gjort en god gärning.

Sen är det även det som är lite halvkul när det gäller facebook och medlidande.
Det är det att alla verkligen tycker så synd när de sett filmen och hela deras dag ägnas åt att tänka på de stackarna som de precis har sett på en internetfilm. Och självklart kommer de ALDRIG att glömma bort det som de har sett och blablabla känslosnack.
Men så helt plötsligt redan dagen därpå ser man att Oj! hela facebook har blivit spammad med uppdateringar "JÄVLA SNÖ" och "Fy fan för att det snöra, trodde det skulle bli vår" osvosv. För folk verkar bara anta att alla bor i en grotta djupt i underjorden och inte har några fönster så att vi själva kan titta ut och se att det faktiskt råkar snöa just en dag i mars, vilket inte är så häpnadsveckande då man bor i Sverige.
Men inte ett enda ord hör vi om barnsoldater eller inbördeskrig...
Nej, helt bortblåst verkar det vara, som gårdagens lunch...


Men man ska kanske inte kräva förmycket av folk, jag menar det är ju faktiskt så svårt att koncentrera sig på att mänskligarättigheter inte respekteras i något land borta i Afrika nu när det är melodifestivalen och att det plötsligt börjar snöa. Vi kan ju inte dela på vår uppmärksamhet så mycket och det är så jobbigt att bry sig, typ.


Eh nej, jag vet inte riktigt, jag blir bara lite besviken på den hypen som uppstår då det är helt meningslöst, men det är kanske bara jag...



Ta det lugnt
StandardToaster

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu