Bröst! Ja, jag ska snacka om tuttar!


Jag förstår verkligen inte denna uppståndelse som just finns i dagens samhälle bland bröst. 
Det är nästan så att det är någont "ofint" och tabubelagt och privat. Man ska helst inte prata om dem och ännu hellre inte visa dem. Och visst tycker jag att mina bröst är något privat, det är ju alla mina kroppsdelar för de tillhör mig, men jag förstår inte varför jag inte ska kunna sola topless när jag så önskar. 


I "morse" efter att jag hade vaknat så slog jag på tv:n och halvtittade på något norskt 70:tals program på svt medan jag fyllde min mage med mjölk och flingor. Det var något om en konsert och jag ägnade inte mycket uppmärksamhet till det tills jag såg att publiken var full av halvnakna hippies som hade världens chillout. Journalisten intervjuade några i publiken och verkade inte alls beskymrad över att tjejerna hade bara bröst. Allt var helt naturligt och inte ens polisen som strövade omkring verkade ha något beskymmer med att kvinnorna visade sina tuttar i allmänheten.

Och jag undrar vad fan är det som har hänt sen dess?! För jag tycker att det är förjävla orättvist att jag inte ska få gå topless medan alla mina manliga vänner får visa sina torson helt öppet utan att någon känner sig varken kränkt eller kåt.

För det är ju farligt för oss tjejer, något överkåt och desperat kille kanske får för sig att våldta oss när vi nu exponerara oss sådär med brösten och inte tänker på konsekvenserna. Ja, och sen kanske han säger att vår "klädstil var provocerande" och det helt plötsligt blir vårat fel att vi var blivit sexuellt trackaserade. Men vi tjejer, vi blir ju aldrig kåta så därför kan alla män gå hur som helst och tycka upp sina bröstvårtor i ansiktet på oss...
Låter inte det väldigt logiskt tycker ni?



Nej, det tycker i alla fall inte jag! Jag önskar att vårat samhälle ska bli mer "bröstvänligt" och sluta nojja så jävla mycket. Kan man inte bara få bröst att vara en del av vår kropp och inte en sexsymbol som gör kvinnor till bh-slavar?! Bröst är bröst, mansbröst, kvinnobröst, mina bröst och dina bröst. Vi har alla sett dem och vi kommer alla se dem så låt oss med den större varianten också få känna vinden blåsa på vår bara överkropp.
Snälla 

Njut av solen medan den finns 
StandardToaster

PS. Bilden är inte min och jag äger inga rättigheter till den
den är hittad på deviantart.com och här är länken

Kommentarer

SnJe

"Vi har alla sett dem"



Nää... Jag har inte sett dina bröst...

19:59:28 / 2012-03-25

StandardToaster

Fast jag har sett dina :3

höhöhö!!

00:16:01 / 2012-03-26 - http://standardtoaster.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu