Kom så leker vi en lek...

Det finns ett problem med problem. 

Förutom att de nu är problem så att säga...
Och det är att ju fler du löser desto mer bildas. 

Vissa människor är lite som rubikskub för mig. Olösbara. Ibland, eller kanske främst handlar det om total "döva" och "blinda" människor, som jag väljer att kalla dem, alltså rasister, nazister, homofober, religiösa fanatiker med flera. De är en gåta som verkar vara omöjlig för mig att lösa eller förstå mig på, och jag kommer nog aldrig heller försöka göra det. Dock, trots allt så gör jag faktiskt det ibland, försöker. Oftas så slutar detta i ett misslyckande eller missförståelse, det går alltså aldrig bra. 

Några gånger kan det faktiskt vara helt "vanliga" individer, lite halvgråa människor som främst smälter in i massan som kan förvåna mig som mest, genom deras handlingar och uttalanden. Främst är det nog när någon helt plötsligt eller stegvis ändrar sin uppfattning om saker och ting som den förut var så otroligt fäst vid. Det förvånar mig på ett ganska negativt sätt. Jag vet själv att jag har förändrats mycket och att jag kommer troligtvis att göra det under hela mitt liv, men ändå på något sätt kan jag inte förstå hur ens vänner kan helt plötsligt bli som främlingar på grund av deras utveckling. Att de praktiskt taget inte är sig lika längre och har ändrat sina grunduppfattningar totalt gör mig en aning rädd.

Varför vet jag inte, det är ju inte alltid så att deras ursprungliga tankar var så possitiva och därför borde jag kanske tycka att det är bara bra att de har förändrats. Jag vet inte om det är så att jag själv är rädd för att förändras, trots att jag vet att det kommer hända...

Fast det är nog lite mer så att det skrämmer mig om en människa är så lättpåverkad (nu drar jag alla över en kam, jag vet men det känns som att de är det), den personen känns då för mig direkt en aning opålitlig... 
Samtidigt så brukar man säga i mitt hemland att "det är bara en ko som inte ändrar sin åsikt" och det är ju självklart sant, så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, människor är nog en som en rubikskub och det är jag helt säker på.


Med hälsningar 
StandardToaster

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu