Ungdomsförbund, politik och arroganta människor

Jag hade inte tänkt att skylta med min politiska här på bloggen (troligtvis för att den är vilse någonstans mellan stjärnor och galaxer just nu) men jag kan inte undvika att bara beklaga mig över folk lite, som bara råkar att vara från samma politiska parti. Men jag har nog någonting emot Moderater...
Här om dagen hade jag ett samtal med en person som är engagerad i Moderaterna, dock kan man inte säga att vi "pratade" då jag anser att om man pratar så har man en dialog och vi hade något mer av en sorts monolog där det var han som skötte snacket... Det var inte så att han var otrevlig men han fick mig ändå att bli väldigt upprörd. Troligtvis för att jag upplevde en sorts arrogans i hans röst och hur han verkligen vägrade att titta på mig medan vi "pratade" gjorde inte saken bättre.
Jag fick en känsla av att han tyckte jag var underlägsen eller mindre värd på något sätt. Han var har så "uppnosig" så att jag nästan mådde illa och jag måste säga att det är samma intryck som jag har fått av de flesta Moderater. Det verkar vara någon trend (iaf i deras ungdomsförbund) att de tycker sig vara viktigare och "smartare" än alla andra och alltid beteer sig arrogant vilket engligt mig är faktiskt ganska otrevligt och inte speciellt lockande...
Nu kanske ni kommer tycka att jag drar alla under en kam fast det gör jag egentligen inte, för jag vet att folk är olika och att det här är möjligtvis bara några få personer som jag har råkat på medan alla andra är otroligt snälla och gosiga, men jag kan inte undgå känslan av att det faktiskt är så som jag skrev förut. Samtidigt som att jag vet att alla äpplen under trädet är inte ruttna och jag känner faktiskt en väldigt, väldigt trevlig och gosig Moderat... Hm... Ja, det blir en svårt att dra en vettig slutsats här så jag tror att det här får bli nog


Gå ut och lek i snön som inte finns
StandardToaster



Kommentarer

En moderat

Lite kul att de beter sig som snobbar med tanke på att moderaterna är i princip Sveriges nya arbetarparti och deras snobbstämpel försvinner mer och mer. Det kanske bara var en kille som ville hålla sig kvar vid sin gamla tro?

12:46:39 / 2011-11-17

StandardToaster

Det kan mycket väl stämma, tycker bara att det är lite skrämmande inställning till människor som den/dessa personer har och det kan ju sända ut en felaktig bild till andra som träffar dem

20:15:09 / 2011-11-18



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu