Serious stuff, invitro och sådant för vuxna

"But you didn't have to cut me off 
Make out like it never happened 
And that we were nothing 
I don't even need your love 
But you treat me like a stranger 
And that feels so rough "
Ibland kan det vara så läskigt när någon annan beskriver dina känslor exakt
 
 
 
Så ehm, hur var det nu ingen, jag blir lite vilsen i det kristna tänket. För först så trodde jag att Gud ville att vi skulle skaffa barn och det var därför han tyckte om AIDS men inte kondomer... Men nu så helt plötsligt hör jag endel Polska högt religiösa politiker uttala sig negativt om invitro, eftersom det tydligen ska åka i samma båt som abort... Fast, jag kan inte riktigt koppla ihop allt det här, är det jag eller vissa utav katolikerna som har fått det här fel? Handlar inte abort om att "döda ofödda barn och vanhedra liv osvosv." medan invitro metoden bidrar till att man får barn vilket är väl det Gud önskar att vi ska göra, är inte det då helt olika saker? 
 
Själv kan jag dock inte förstå hur man i dagens demografiska läge i Europa uttala sig negativ angående en metod som kan hjälpa och glädja så många människor samtidigt som fler medborgare föds. Jag förstår absolut inte hur man kan förjuda eller ens vilja förjuda människor rätten till att styra över sin egen kropp och jag kan omöjligtvis tänka mig vilken ondska nu skulle leva bakom just invitro. 
 
Egentligen tycker jag inte om att kritisera religion och ideologier, eller ja på sätt och vis så tycker jag ju att alla har sin rätt att tro vad de önskar sig och så länge som det inte rubbar de grundläggande mänskliga rättigheterna så behöver vi inte disskutera detta och alla få ha sin tro. Men just nu så vet jag verkligen inte vad jag ska tycka. 
Jag önskar bara att personer som är inrotade i sina religiösa värderingar från flera tusen år tillbaka ska öppna ögonen för omvärlden och inse att vi lever på 2000-talet. Att vi utvecklas och att religion bör utvecklas tillsamman med teknologin, i alla fall till en viss del... 

På tal om barn så är de underbara och jag kan nog tänka mig att många vuxna har mycket att lära sig från just de små varelserna :)


Men njut av solen... 
nej juste! höhö
StandardToaster
 

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pĺ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu